Flash Digitalis

Onze bloemschikcoördinator stelt zich voor

Vorig jaar organiseerde Groei en Bloei afd. Hengelo een excursie naar het voedselbos in Beckum. Aangezien wij een stuk bos hebben was ik daar erg in geïnteresseerd.

Ik ben Annette Oude Vrielink, woonachtig In Hengelo en al sinds lange tijd enthousiast tuinierster. We hebben een grote tuin met moestuin, en sinds enkele jaren een stuk bos.Tijdens de excursie naar het voedselbos werd duidelijk dat de groei en bloei afd. Hengelo een beetje op sterven na dood was. Maar gelukkig hebben zich een aantal vrijwilligers aangemeld om diverse functies op zich te nemen. Ik heb het op me genomen om te proberen het bloemschikken weer nieuw leven in te blazen. Na een lange zoektocht hebben we Jacqueline Wargers bereid gevonden om workshops bloemschikken te gaan organiseren.

Mocht u suggesties ideeën hebben voor het bloemschikken dan kunt u dit laten weten via bloemschikken@hengelo.groei.nl

Kerstworkshop door Jacqueline Wargers uit Hengelo

Vanaf dit jaar heeft onze nieuwe bloemschikcoördinator weer een Kerstworkshop kunnen organiseren en wel op woendagavond 6 december a.s. De aanvang van de avond is 19:30 uur en zal ongeveer 2 uur duren.

Deze avond zal worden verzorgt door Jacqueline Wargers en komt uit Hengelo.

De workshop gaat een tafelstuk worden met verlichting. De kosten zijn € 50,--  per persoon.
Vooraf € 15,-- betalen de rest op de avond zelf. Bij inschrijving svp € 15,-- overmaken op nummer NL79RABO0156819309. De inschrijving gaat naar volgorde van binnenkomst .

Bent U verhinderd mag U voor vervanging zorgen of het bloemstuk kan afgehaald worden.

Waar de workshop zal worden gegeven is nog niet bekend. De plek is afhankelijk van de grote van de groep. Het is in ieder geval in Hengelo.
Bij opgave stuur een mailtje met uw naam en adresgegevens naar:  jacquelinewargers@gmail.com en maak de betaling over op haar bankrekening.

Jacqueline stelt zich voor:
Hallo, ik ben Jacqueline Wargers en ben geboren in 1973 en groeide op in onze boerderijwoning. Enkelo jaren later zijn we verhuisd naar het dorp. Nu woon ik in Hengelo. Liefde voor de natuur zat er al jong in, bloemetjes plukken en daarna opzoeken in de boeken. In Enschede heb ik mijn opleiding gedaan en het vakdiploma bloemschikken gehaald. Vanaf mijn 16e heb ik in tuincentra en bloemenwinkels gewerkt. Vervolgens 10 jaar een bloemen speciaalzaak gehad in het centrum van het historische stadje Ootmarsum. Ook veel met wedstrijden mee gedaan. Nu werk ik ook graag vanuit huis in mijn atelier waar ik me helemaal kan uiten. Mijn kerstarragementen zijn ook naar eigen inspiratie gemaakt dus zijn allemaal uniek.

Ik zie u graag op deze avond !

Komende activiteiten

Activiteiten Twentse afdelingen: