Rayon Oost

G&B Hengelo e.o. dat de steden / dorpen Ambt Delden, Azelo, Beckum, Borne, Delden, Deurningen, Goor, Hengelo, Hertme, Markelo, Oele, Saasveld en Zenderen omvat maakt deel uit van Rayon Oost. Sommige leden uit dit gebied geven vanuit een bepaalde binding de voorkeur om van een naburige afdeling lid te zijn. Omgekeerd geldt ook dat leden uit buurgemeenten kiezen voor Hengelo e.o. Elk lid is dus vrij om te kiezen bij welke afdeling hij/zij zich wil aansluiten.
Globaal bestrijkt Rayon Oost het gebied van Overijssel (zonder de kop van Overijssel) en de Achterhoek. Een Rayon kent een eigen bestuur en vergadert een aantal keren per jaar om elkaar onderling te informeren over afdelings-activiteiten, landelijk beleid van een reactie te voorzien en gezamenlijke acties te coördineren.

Landelijk is er een Rayonraad bestaande uit alle Rayon-voorzitters en het Landelijk Bestuur. Ook zij vergaderen een aantal keren per jaar en organiseren 2x per jaar een Algemene Vergadering waar alle afdelingen uit Nederland en Vlaanderen welkom zijn.

Binnen het Rayon-Oost zijn de volgende afdelingen actief:

- G&B-Almelo

- G&B-Aalten

- G&B-Berkelland / Haaksbergen

- G&B-Deventer

- G&B-Doetinchem

- G&B-Enschede /Losser

- G&B-Hengelo

- G&B-Liemers

- G&B-Oost Gelre / Winterswijk / Lichtenvoorde

- G&B-Lochem

- G&B-Oldenzaal

- G&B-Ommen

- G&B-Regge Vallei / Rijssen

- G&B-Salland

Op hun websites en Facebook-pagina's vindt u ook allerlei info over activiteiten in hun regio.