De tuin van één van onze leden van boven gezien

Ons lid de heer Bert Smit, heeft een droneopname van zijn tuin laten maken. Wilt u deze bekijken klik dan hier.

Wondertje in de tuin van de tuinfee

Dit groeit bij mij in de tuin ...wat zou het zijn?

DeTuinfee,

ook voor andere wondertjes in de tuin!

Merkwaardigheden in mijn tuin

Tijdens onderhoud aan mijn tuin ontdekte ik een aantal merkwaardigheden in mijn tuin.

Het leek mij leuk om deze met u te delen. Zo staan er op een aantal plaatsen heel bijzondere reuzenbovisten in mijn tuin, hing aan mijn Elstar een siamese tweeling en kent mijn magnolia een bijzonder groeisel.
De reuzenbovist kan wel een diameter van 80 cm. of meer bereiken!

Soms heb je iets bijzonders in je tuin

Hans Zengerink heeft deze foto gemaakt, toen deze sperwer achterop de schutting een merel zat te verorberen.

Choisya ternata 'Aztec Pearl'

Vind je hem niet prachtig in volle bloei??

Warme groet,

Tjitske Zijlstra

Oranjetipje

Giny zag door het raam een oranje tipje. Het fototoestel was bij de hand.

Dit artikel "van vroege vogels" gaat ook over het oranjetipje.

Bodembedekker Arabis

Tijdens de Wim Willemsen-lezing was mijn vraag aan hem: hoe heet mijn ideale plantje? Ik noemde het altijd Kruse-plantje naar de buurman die dit mij gaf.
Ik liet het er niet bij zitten en weet het nu dankzij tuinkringleden: arabis.
Het is een prachtige, met kleine glimmende blaadjes,  bodembedekkende, ook wintergroene plant en bloeit sneeuwwit volop en lang  in maart, zowel in zon als in schaduw op (denk ik) elke grond: veel bloempjes aan het eind van dunne, altijd wiegende steeltjes. Geen woekeraar. Veel mooier bedekkend dan mansoor om de fijne structuur en de witte bloei!
Het matje blaadjes breidt zich uit doordat dunne steeltjes bovengronds een plekje naar buiten zoeken en daar een nieuw rozetje plaatsen.
Uit het hart van elk rozetje komen dan de bloemen. Voor het eerst heb ik de zaaddoosjes weggeknipt en wie weet.. een tweede bloei?

Wanneer je Arabis (randjesbloem of rijstebrij) googlet zie je mooi de vorm van die rozet bij de bonte arabis en enorm veel kleurige soorten.
Die van mij hangt prachtig over een muurtje.

Zoveel mensen kwamen me die avond vragen...

Lindy van Wezel

Nest

Elke morgen als ik mijn huis verlaat zit deze vogel mij met een angstoog aan te kijken als bewoner van onze wisteria die aan de Z-gevel van mijn huis zit.

Frans Besselink